Třicetidenní dřepovací výzva

17. června 2016 v 8:31 | Kiara |  Challenge

Popravdě jsem nic takového jako článek o tom, jak cvičím a snažím se zhubnout, nechtěla psát, protože nejsem žádná sportovkyně a tento blog rozhodně není o zdravé stravě a běhání po parku. Na druhou stranu by ale nebylo od věci sdělit vám své dojmy a třeba někoho inspirovat k tomu, aby také zkusil něco takového zkusit.


Jak jistě všichni víte, jsem jedno velké, lenivé prase, co sedí velkou část dne u počítače a kouká na seriály, píše povídky nebo čte knihy. A co se stane, když někdo jen sedí, kašle na nějaké pravidelné a zdravé stravování a ven vyjde jednou za tři dny, a to ještě do obchodu pro zmrzlinu? Začne kynout a tloustnout a pravděpodobně přirůstat k židli.

A víte co? Mně už přestalo bavit slýchat trapné narážky na moji postavu. Nechci být vždy ta poslední, která vyjde schody a funí u toho jak doga. Chci si kupovat oblečení i jinde než v nadměrných velikostech. Chci, aby mi ostatní záviděli, jakou mám postavu. Aby si mysleli: "Genetická nespravedlnost!", aniž by tušili, jak moc jsem makala! A navíc jsem neměla po maturitě moc co na práci, protože jsem nenapravitelně líný člověk a nestihla si najít brigádu...

Každopádně. Neřeknu vám nic o tom, jestli jsem zhubla (nemáme totiž váhu), ale jak to probíhalo, jak se cítím, co všechno jsem změnila.

V prvé řadě jsem si stáhla aplikaci jménem 30 Day Fit, která se dělí na víc úrovní (začátečník, pokročilý, profík a tak) a každý den vám diktuje, kolik čeho máte udělat. Nejsou zde jenom dřepy, ale i posilování na břicho, kliky a cvičení se svou vahou těla.
Je parádní, že vám to aplikace prakticky řekne a vy se musíte jenom každý den podívat, co vás čeká. Aneb jak si líný člověk co nejvíc usnadní svoje cvičení... No nic.

Já si samozřejmě vybrala úplně nejnižší level. Ono by se nemělo začínat moc zhurta, když nejste na pohyb zvyklí. Jednak by vás bolel celý člověk, jednak by vás ta náročnost zaručeně odradila.
Přestože jsem jela ten nejlehčí challenge, prvních pár dní jsem byla dost vyčerpaná. Ale řeknu vám, když vydržíte do prvního odpočinku (většinou pátý den) a po něm další den pokračujete, je velká šance, že to zvládnete. To je podle mě největší krizovka, donutit se cvičit i po odpočinkovém dnu.
Tyto dny pro mě však byly velkou záchranou. Vždycky jsem otevřela aplikaci a modlila se: "Prosím, ať je Rest day! Prosím, ať je Rest day!" Neumíte si představit mou radost, když jsem se odpočinkového dne fakt dočkala. Jak říkám, lenivé prase.


Upřímně, na začátku jsem byla udýchaná po dvaceti dřepech a už se mi nic nechtělo dělat. Teď? S krátkými přestávkami po třiceti mi nedělá problém udělat dřepů devadesát. Na začátku to pro mě bylo naprosto nepředstavitelné. Takže ačkoli nemám žádný vizuální důkaz, že by se stalo něco s mým tělem a váhou, mohu potvrdit, že se mi zvýšila výdrž. To se hodí, zvlášť teď na tábor, kde budeme chodit do kopce a daleko...

A co jsem upravila dál? Začala jsem jíst pravidelně po třech hodinách, jím více ovoce a zeleniny, taky jsem přidala sklapovačky a piji tolik vody, až mi je z ní občas špatně.

Je důležité začít. Nebojte se, že by se vám někdo smál, protože pokud ano, je to idiot. Přestože si zvolíte, jako já, "lehkou" výzvu, kdy začínáte na dvaceti dřepech a končíte na 175, stále je to krok kupředu. A já raději půjdu po malých, ale jistých krůčcích, než abych udělala velký skok, kterým bych zároveň i skončila.

A jak to se mnou bude teď? Chvíli si dám pauzu od cvičení, protože mi stále přijde nehorázně nudné. Dodržím však nějaký menší cvičební plán, takovou ranní rozcvičku, kdy se ráno protáhnu, dám pár dřepů, sklapovaček, výpadů, prken a tak, každý pátý den budu mít rest day a budu se snažit hodně chodit ven. Za dva týdny jedu na tábor, tam se nezastavím, a po táboře si dám další dřepovací výzvu, k tomu asi i něco na břicho. Ráda bych si i pořídila švihadlo, byla by to taková moje náhrada běhání.

Na závěr bych asi chtěla dodat, že pokud jsem to zvládla já, vy to zvládnete taky. Jak jsem psala, jsem fakt líná, cvičení mi přijde hrozně nudné a repetitivní, jsem však moc stydlivá, abych sportovala někde venku. A pokud si to nepřejete, můžete cvičit i tak, aniž by to kdokoli věděl. Já třeba cvičím vždycky dopoledne, kdy nikdo není doma. Přestože se není za co stydět. (Máti si pořád myslí, jak je oproti mě aktivní a mě to fakt štve, i tak jí to ale neřeknu... KiaLogic)


Mimochodem, tyto obrázky jsou naprosto krásné a hlavně motivační. Hledala jsem je asi půl hodiny, ale stálo to za to. Odkaz ZDE.

Takže Good Luck a vydržte! Máte na to. A pokud si nejste svojí vůlí jistí, napište mi na mail, ve dvou jde všechno lépe. Můžu vám každý den psát na Skypu a peskovat vás, připomínat, abyste zvedli zadek a tak. V rozkazování jsem fakt dobrá! ^^
A pokud už cvičíte, napište mi do komentářů svoje progresy, motivaci, způsob, prostě cokoli, čím se chcete pochlubit a inspirovat ostatní!

Mějte se krásně a #jetovtobě!
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Call me Anit ❤ Call me Anit ❤ | Web | 17. června 2016 v 14:09 | Reagovat

Cvičení je super. A tu výzvu plním taky. Chce to jenom si uvědomit, že to neděláme jen kvůli postavě, ale kvůli zdraví a kvůli tomu aby jsme nebyli líný.

2 Call me Anit ❤ Call me Anit ❤ | Web | 17. června 2016 v 14:10 | Reagovat

Btw. Hodně štěstí. :-)

3 Kakadyla Kakadyla | Web | 19. června 2016 v 9:33 | Reagovat

Mě cvičení docela baví. Každopádně teď jsem musela přestat, ale doufám, že se do toho o prázdninách nějak dostanu. Hodně štěstí!

4 Switch Switch | E-mail | Web | 20. června 2016 v 6:32 | Reagovat

Jsem na tom dost podobně, taky jsem takový ten líný knižně seriálový člověk co nerad chodí do schodů a pěkně mě to štve :D nedávno jsem začala běhat. Čas od času jdeme s kamarády na nějakou delší procházku, ale to je spíše spontánní :-D
Myslím ale, že změnit si jídelníček zatím neni v mé moci :D

Tu aplikaci si musím najít! :D

5 Kiara Kiara | E-mail | Web | 20. června 2016 v 8:05 | Reagovat

[4]: Když klikneš na název té aplikace v článku, tak se ti otevře okno s tou aplikací na google play. Tedy ta, kterou používám, samozřejmě jich existuje celá řada a podle mě jsou všechny dost podobné :D
Každopádně hodně štěstí s běháním ^^ I mě dělá problém jídlo, ale neomezuji se až tolik. Spíš když si dám něco nezdravého (třeba smaženého) k obědu, na večeři mám hlavně zeleninu a tak :D

6 Switch Switch | E-mail | Web | 20. června 2016 v 14:42 | Reagovat

[5]:  ahá, já si nevšimla, že je to odkaz :-D

7 Ta "neviditelná" :) Ta "neviditelná" :) | Web | 20. června 2016 v 17:19 | Reagovat

Stejně tě obdivuji. Když já bych strašně ráda cvičila už teď (nejsou to výmluvy), ale kvůli finančním prostředkům nemůžu, protože si ještě nemohu dovolit kupovat zdravou stravu (máma mi to nekoupí) a nějaké věci na sportování. Jo, dřepy dělat můžu i bez toho, ale když už do toho půjdu, tak chci jít do toho s chutí a řádným vybavením :-) A jak říkáš ty, je lepší začínat pomaličku, než se mordovat a další den se ani nehnout. Tu aplikaci rozhodně vyzkouším a ty obrázky jsou fakt pěkné, jsi šikulka, že jsi něco takového našla! :-) Já ti držím palce a ke konci července přistoupím na výzvu, takže ode mě očekávej email :-) :D Zvládneme to, jsme holky šikovný! (Taky bych běhala, ale stydím se. Možná, kdyby byl někdo do dvojice - stejně pomalý, jak já - bylo by to hned jiné, lepší :-D )

8 Kiara Kiara | E-mail | Web | 20. června 2016 v 17:48 | Reagovat

[7]: Já se spíš bojím říct si o zdravou stravu, protože to nedodržuji úplně striktně a myslím si, že kdybych zabloudila do kuchyně a vzala si kousek něčeho nezdravého, máti by se mi hned vysmála nebo něco :D Takže si sem tam třeba koupím papriku, kiwi, ovesné vločky a tak :)
Běhání je fajn, ale taky se stydím běhat venku. Proto je mým snem pořídit si běžecký pás, až budu bydlet sama. Je to drahá sranda, ale myslím si, že pro mě ideální.
Rozhodně napiš, ve dvou se jde i do pekla veseleji :D Třeba dneska jsem v jídle dost hřešila, takže se musím zase vzchopit a snažit se ^^

9 Natálie Natálie | Web | 21. června 2016 v 11:16 | Reagovat

já jsem zkoušela taky tu dřepovací, ale v půlce jsem skončila.. to už se pak nedalo..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama